luni, 16 martie 2009

Facultate, incotro?


Stiu ca a trecut cam mult de la ultima mea postare, insa nu prea am avut timp liber si nici inspiratie...de vreme ce mai am 3 luni de liceu, m-am gandit sa imi aplec interesul si spre un domeniu indelung dezbatut de cei de varsta mea, si anume, admiterea la facultate.

Facultatea, in opinia mea, este cel mai important ciclu al invatamantului, intrucat de-abia acolo inveti sa te instruiesti cu adevarat pentru viitorul tau ipotetic job...in scoala generala inveti lucrurile de baza din cele mai importante discipline, in liceu ti le sedimentezi (cu mentiunea ca se produce o triere la nivelul materiilor, in functie de profil), insa nu mai devreme de facultate incepe perioada cruciala a vietii tale in care teoretic cel putin, incepi sa te deprinzi cu trucurile viitoarei tale meserii.

Personal, vreau sa dau la drept, intrucat se potriveste cu calitatile mele intelectuale (chit ca e mult de invatat), prin prisma faptului ca e o facultate care iti solicita cu adevarat eminenta mai mult sau mai putin cenusie.Probabil ca multi dintre voi mi-ati aduce la cunostina faptul ca domeniul juridic de peste tot, dar mai ales din Romania, este corupt pana in maduva oaselor, si ca, pentru a obtine o slujba cat-decat decenta, trebuie sa achiti niste spagi colosale.Am vorbit insa cu cineva care stie cam cum stau lucrurile in domeniu si mi-a spus ca nu mai e deloc asa, si ca vremurile s-au schimbat, ideile de mai devreme fiind mai degraba niste clisee impamantenite in constiintele noastre.A, am uitat sa mentionez ca imi doresc la Cluj, la celebra deja universitate "Babes-Boliay", intrucat este una din cele mai de seama universitati din tara, dar si pentru ca viata de student la Cluj este mai aparte.

Daca mi-ati cere sfatul, v-as sugera fara nicio ezitare sa mergeti in strainatate la facultate, intrucat acolo chiar se face carte, iar posibilitatile de a gasi un job bine platit si sigur sunt infinit mai mari ca la noi.Cu mentiunea ca facultatea sa fie dintr-o tara aflata in vestul continentului, bineinteles(Franta, Anglia, Danemarca, Germania, Austria, Elvetia, etc....), intrucat, daca ati merge la bulgari sau albanezi spre exemplu, n-ati rezolva nimic :)).

Dintre facultatile din Romania, cele mai cautate si de perpectiva sunt: cea de jurnalism(Bucuresti mai ales, intrucat acolo este politica adevarata si show-bizul, 2 domenii cruciale pt presa), ASE (tot la Bucuresti, pentru ca acolo se fac marile "afaceri" ale Romaniei, dar si pentru ca toata lumea stie ca ASE-ul din Bucuresti e chiar de calitate, cu toate ca multa lume merge acolo din snobism...), Relatii Internationale(o facultate nu chiar pt oricine, dar de foarte mare perspectiva, intrucat, cu masura intetirii globalizarii, relatiile interstatale vor deveni din ce in ce mai importante), Management, Arhitectura, dar si Academie de Politie si Scoala Militara (foarte banoase).

Cam atat pentru azi...daca aveti adaugiri, sau daca credeti ca am omis sau gresit ceva la acest post, sunteti invitati sa va exprimati opinia la commenturi.Cius!

5 comentarii:

  1. Auzi Kant, dragule. Vezi ca salvia iti arde neuronii, nu stiu cum crezi tu ca faci fata la drept fara neuroni.
    VIctor scoate dracu aerul ala din piept si uita-te in oglinda. Chiar ti se pare ca merge atitudinea asta de filozof asupra firlui de par de pisica despicat in 35 la o mie?
    Da-ti 2 palme si nu-l mai imita pe Badea

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun comentariu!Al de mai sus;)

    RăspundețiȘtergere
  3. In loc sa dezvoltam centrele universitare din Romania, prin numarul tot mai mare de studenti,tu sfatuiesti lumea sa mearga in strainatate.Dar tu?La Sorbona mergi?

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru Goran,
    Deocamdata, mi se pare normal sa ii sfatuiesc pe tineri sa mearga in strainatate la studii, intrucat la noi sunt destui profesori universitari incompetenti, ajunsi acolo prin spagi, relatii etc
    Bineinteles ca mi-as dori ca centrele universitare din Romania sa se dezvolte, insa la cum ne prezentam la momentul actual, acest lucru nu se va intampla prea curand....vor mai trece multe primaveri...
    Ma rog, ar fi mai multe de spus, insa sper ca te-am convins :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu sunt deloc de acord cu ce ai scris in postul asta, Victor. In primul rand, total de acord cu Goran...nu sunt toate atat de urate la noi in Romania. Cred ca atitudinea asta de "dincolo e mai bine" e rezultatul scoaterii in evidenta a unor frustrati trecuti prin scoala ca gasca prin apa. Si cei de varsta noastra sunt manipulati de frustratii astia.
    In al doilea rand, imi cer scuze ca te contrazic, dar facultatile enumerate de tine NU sunt de perspectiva. Recunosc, la Arhitectura si Academia de Politie sunt de acord cu tine. Dar in rest...nu stiu ce sa zic...:)) mai vorbim peste cativa ani.

    RăspundețiȘtergere