miercuri, 4 martie 2009

Sunt sau nu un umanist???


Acest post va fi cu siguranta cel mai interesant de pana acum, intrucat este primul post cu adevarat provocator, si care o sa imi arate limitele intelectuale...

Vorbeam cu un prieten foarte bun de al meu (pe numele sau Iuria Petru Alexandru) despre blog.Ma felicita, spunandu-mi ca i se pare o idee foarte buna si mi-a sugerat sa scriu despre avatarul pe care il aveam in acel moment pe mess si care este si acum in acest post, in care apar 3 flori si o albina(sau cel putin lui asa i se pare) ideea fiind sa scriu despre "3 flori si o albina", intrucat vroia sa vada un spirit umanist in splendoarea lui.Trebuie sa recunosc ca la inceput nu am fost de acord sa ii urmez sfatul, intrucat mi s-a parut a fi o idee mai degraba stupida, insa, m-am gandit mai bine, si am realizat faptul ca nu e deloc stupida, ci chiar geniala.

Asadar....3 flori si o albina....pe mine ma trimite cu gandul la viata de la tara, la frumusetea naturii.....dar si la cei care au trait acum cateva mii de ani, intrucat ei erau mult mai legati de natura si de tot ceea ce le oferea.In acest sens, filmul 10 000 BC ilustreaza ideea mea, cu toate ca nu l-am vazut.Sincer sa fiu, nu mi-as fi dorit sa traiesc in acea perioada, intrucat sunt o persoana mai anemica de fel, cu o imunitate mai degraba subreda, si nu cred k as fi apucat varsta asta, mai ales ca speranta de viata era undeva pe la 40 de ani.Mai ales ca nu exista tehnologia de astazi, cu cateva elemente care mie mi se par astazi aproape indispensabile unei vieti comfortabile:televizor, internet, baie(wc+dush/baie), mobilier, canapea, haine, telefon mobil si multe altele.Multi o sa spuneti ca sunt o persoana superficiala, care a devenit dependent de aceste unelte si ca se poate trai fain frumos si fara ele.Sunt de acord, insa, incercati sa va imaginati viata fara ele, si o sa vedeti ca, pe undeva, am dreptate.Pe de alta parte, viata de atunci avea si frumusetile ei....faptul ca traiai intr-o comuniune cu natura, te facea sa te simti implinit din punct de vedere spiritual si nu stiu cati dintre care traiesc la oras se pot lauda cu o asemenea existenta.Eu unul, cu siguranta nu....este insa un deziderat de al meu, pe care sper sa il realizez intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat.

3 flori si o albina...ma mai trimite cu gandul la relatia dintre om si natura, in analogie cu relatia dintre albina si flori.Poate vi se pare un pic fortata comparatia, insa altceva nu mi-a venit in minte:D.Referitor la aceasta relatie, nu pot spune decat ca sunt extrem de dezamagit de situatia globala de astazi....cel mai bun exemplu fiind mult mediatizata, sau poate chiar prea mult mediatizata incalzire globala, pe numele ei originar, "Global Warming".Cum s-a ajuns aici?Simplu.Omul, din nevoia de a se dezvolta si de a-si asigura un trai de viata mai linistitor, a inceput sa se foloseasca de resursele din natura, insa incetul cu incetul, a inceput sa abuzeze, creand fabrici si automobile care imprastie in aer gaze toxice, ce au condus la cresterea temperaturii globale cu cateva grade in ultimii 50 de ani.Eu spun ca omul nu este de condamnat pentru aceasta situatie totusi dramatica, deoarece alte alternative nu prea avea, si decat sa moara de foame, a preferat sa exagereze cu exploatarea mediului.In viitorul apropiat insa, eu cred ca situatia se va remedia incetul cu incetul, intrucat s-au descoperit si incep sa devina fezabile cateva modalitati de obtinere a energiei alternative si nepoluante: energia eoliana, solara, caldura pamantului, mareele, s.a.Se vehiculeaza insa cateva scenarii apocaliptice, in cazul in care se va continua cu aceasta nebunie a consumarii in exces a resurselor naturale:inundatii frecvente si de intensitate mare, eruptii vulcanice dese si puternice, uragane in zone nespecifice si multe altele.Ca un optimist ce sunt, inclin sa cred k aceste scenarii abominabile nu vor deveni realitate.

Cam atat pentru azi.Nu stiu daca am reusit sa va conving daca imi merit "titlul" de umanist.Las asta la latitudinea voastra.Cius!

4 comentarii:

  1. despre comuniunea om-natură putea să-ţi vorbească şi un copil din şcoala generală, care îl studiză pe Eminescu...

    şi despre Global Warming orice ţuţi care vrea să ajungă la un beauty pageant...

    Let's face it... umanismul din noi nu are cote mai mari decât la o clasă de mate-info (Mari Lou nu intră în discuţie :)) )...mă rog, poate dacă am fi făcut română cu cineva mai ca lumea, situaţia ar fi stat altfel.

    Dar revin, mă aşteptam la o interpretare mai deep din partea ta, nu la un studiu geografic al fotografiei.

    Adică, dacă aş fi fost în locul tău, aşa un om profund -care a mai vrut să meargă şi la olimpiada de filosofie, pe deasupra!-, aş fi făcut ao analogie între lalele roşii şi "Omul este o trestie. Cea mai slabă din natură, dar este o trestie cugetătoare"...

    too bad I'm limited. and a faker.

    RăspundețiȘtergere
  2. albina(mai degraba musca) e pe caciula lui victor care e marele geniu, respins de societate.Ah la naiba, am inceput comentariu la romana pe blogul tau.
    felicitari esti cea mai intelegienta persoana. Voi scoate povestile tale pe mai multe pagini si le voi lasa in bai publice.

    RăspundețiȘtergere
  3. e vorba de o albina interioara, o stare intrinseca a naturii?
    :))

    RăspundețiȘtergere