sâmbătă, 21 februarie 2009

Invitatie la teatru


Dupa sport si politica, m-am gandit sa-mi indrept atentia si catre un domeniu mai artistic.Asadar, o sa spun cateva cuvinte despre o foarte mare pasiune de-a mea din ultimul timp:teatrul.
De la bun inceput trebuie sa ma declar dezamagit de numarul mic de tineri care merg la teatru "on a regular base"....ma veti contrazice spunand ca majoritatea pieselor de la teatrul dramatic se joaca cu casa inchisa.Nimic mai adevarat de atat, INSA, ganditi-va ca teatrul dramatic este singurul teatru mai de doamne-ajuta din Brasov, si luand in considerare populatia Brasovului, nu este de mirare faptul ca sala este mai mereu arhiplina.
De ce imi place atat de mult teatrul?Pentru ca este fascinant in felul lui.De indata ce ii prinzi farmecul, este foarte greu sa iesi din mrejele lui.Daca ar fi sa aleg intre o piesa de teatru si un film, as alege fara niciun fel de ezitare prima varianta.Cu toate ca lasa de dorit la capitolul efecte speciale, si alte detalii legate de secvente, teatrul are in plus expresivitate si avantajul de a participa in mod indirect la crearea piesei.
Majoritatea actorilor mari pe care ii cunoastem azi(atat de la noi, cat si de la Hollywood), si-au inceput cariera actoriceasca jucand roluri mai mult sau mai putin importante pe scena.Unii dintre ei continua sa o mai faca si astazi:Florin Piersic, Emilia Popescu, Horatiu Malaele, Dan Puric, Mircea Albulescu, George Mihaita, Rodica Popescu Bitanescu, George Ivascu, Claudiu Bleont, Stefan Banica Jr, Gheorghe Dinica si multi altii.Toti sunt niste artisti de o valoare incontestabila, care au interpretat roluri memorabile
Din pacate pentru mine si pentru toti conlocuitorii mei, avem ocazia destul de rar sa ii vedem in Brasov, iar atunci cand vin, preturile biletelor sunt cam piperate, insa pe undeva justificate(50-60 lei).
In cele ce urmeaza, as dori sa fac o succinta prezentare a pieselor de teatru pe care le-am vazut in ultima perioada la Teatrul Dramatic.

"Cu usile inchise" Una din cele mai profunde piese pe care le-am vazut vreodata.Frapeaza prin decorul insolit, format dintr-o....nici nush cum sa o numesc.....o capsula imensa, in interiorul carora se afla cateva randuri de scari, dispuse ca la amfiteatru.Piesa este scrisa de J.P. Sartre, un mare scriitor si filosof francez al secolului XX.Tema acestei piese o reprezinta viata de dupa moarte.Din textul acestei piese, putem extrage o maxima memorabila, care m-a pus pe ganduri "Infernul sunt ceilalti".Distributia este una excelenta, cu Mihai Bica si Maria Garbovan, in opinia mea, cei mai buni actori de la Teatrul Dramatic.Nota:9

"Fanteziile sexuale ale sotului meu aproape ca m-au innebunit" O piesa care se remarca de la bun inceput prin titlul absolut neobisnuit.Sunt convins ca foarte multe persoane s-au dus sa o vizioneze datorita numelui.Este o comedie delicioasa, cu intrigi neobisnuite si un comic de situatie dar si de limbaj remarcabile, dar, pe alocuri, apar si glume de mahala, in genul celor de la vacanta mare.Mai multi prieteni de ai mei au vazut aceasta piesa, iar parerile lor au fost impartie.Unii au spus ca a fost o mare porcarie, altii au fost de parere ca piesa este foarte reusita.In ciuda faptului ca nu ramai cu cine stie ce dupa vizionarea ei, poti fi convins ca vei avea o portie de ras copioasa.O recomand cu caldura tuturor persoanelor aflate intr-o perioada de stres si incordare.Nota:7

"Forma Lucrurilor" O piesa extrem de interesanta.Este vorba despre un baiat timid care se indragosteste nebuneste de o fata extrem de frumoasa.Cei doi se angajeaza intr-o relatie, la sfarsitul careia ea il transforma pe el dintr-un baiat complexat si imbracat modest, intr-un tip atragator, sigur pe el si cool imbracat.Distributia este una redusa numeric, insa foarte valoroasa, cu Maria Garbovan interpretand unul din roluri.Ceea ce mi-a displacut la aceasta piesa au fost unele replici, care mi s-au parut destul de patetice(in sensul american al cuvantului), cu multe clisee, sau poate doar mi s-a parut.Una peste alta, consider ca este o piesa reusita, care cu siguranta va va pune pe ganduri.Nota:8

"Colonelul si pasarile" De departe cea mai buna piesa pe care am vazut-o la Dramatic.Cred ca n-am ras in viata mea, cat am ras in timpul acestei piese, si nu cred ca exagerez.Este vorba despre un ospiciu in care isi fac veacul cateva fete speciale.Lor li se adauga o dependenta de droguri care se dadea drept doctor, si un colonel.Inatlnim cateva arhetipuri:betiva, tiganca, o calugarita(fosta prostituata), o fata ce se credea pescarus, iar o alta care avea impresia ca este de dimensiuni liliputane.Distrubutia este una excelenta, cu Maria Garbovan in rol principal.Pe langa faptul ca este o piesa amuzanta, este si profunda, intrucat ne ofera oportunitatea de a patrunde in societatea bosniaca.Nota:9,5.

In incheiere, atat am sa va spun: MERGETI LA TEATRU!!!

2 comentarii:

  1. mi-ai facut pofta..ia sa vad ce e vineri la dramatic:X

    RăspundețiȘtergere
  2. comentariile tale sunt un pic incomplete...sincer, nu m-ai prea convinge sa merg la Teatrul Dramatic daca nu as fi un impatimit al teatrului. Observ ca iti place Maria Garbovan. Aici sunt total de acord. E actrita mea preferata de la Dramatic. In rest...cam putine cele 3 spectacole prezentate. interesant ca ai dat 9.5 pt "colonelul si pasarile" si doar 9 pentru "cu usile inchise". eu as fi dat invers:)). Inca ceva: in "Colonelul si pasarile" nu e vorba de Rusia, ci de Bosnia. :)
    Numa' bine!

    RăspundețiȘtergere